Αναζήτηση Κλινικών

Αναζήτηση για:
Πόλη
Επιλογή Τμήματος

Εξωτερικά Ιατρεία

Πόλη
Επιλογή Τμήματος
Ημέρα εφημερίας

Συνδεδεμένοι χρήστες

Έχουμε 18 επισκέπτες συνδεδεμένους



UEHP News OCTOBER 2013


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Fourth Review – April 2014


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Second Review – May 2013


Health Professional Mobility in a Changing Europe
New dynamics, mobile individuals and diverse responses



17th Annual Conference HEALTH WORLD 2018

alt

from American - Hellenic Chamber of Commerce

Η Υγεια στη Μετα-Μνημονιο Εποχή

ΕΝΟΤΗΤΑ 6 :Οι Ιατροασφαλιστικες Συμβάσεις ως Μέσο Ελέγχου του Κόστους των Υπηρεσιών Υγειας

του Γρηγόρη Σαραφιανου, Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών Π.Ε.Ι.Κ. και μέλους του ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων UEHP

 Κυρίες και Κύριοι

Ένα θέμα ουσιώδους σημασίας που απασχολεί όλους όσους εμπλέκονται στον χώρο της υγείας είναι αυτό της κοστολόγησης των υπηρεσιών μας και της συγκράτησης του κόστους, ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία αλλά και στην αυριανή εποχή, την μεταμνημονιακη εποχή, της εξόδου από την κρίση και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Πολιτική ηγεσία, πάροχοι, Δημόσια Ασφαλιστικά ταμεία αλλά και οι Ιδιωτικές Ασφαλιστικές εταιρίες προσπαθούν να συμπιέσουν τα κόστη στις παρεχόμενες υπηρεσίες, χωρίς να υποβαθμίσουν την ποιότητα, την αποδοτικότητα, την αμεσότητα, την ασφάλεια στη λειτουργία τους.

Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι τα δημογραφικά στοιχεία συνεχώς αλλάζουν και μεταβάλουν τις ισορροπίες ενώ παράλληλα οι εξελίξεις και οι πρόοδοι στην ιατρική επιστήμη και συνεπακόλουθα στην ιατρική τεχνολογία τρέχουν με ρυθμούς που μας ξεπερνούν.

Η αύξηση του προσδόκιμου ζωής, η γήρανση του πληθυσμού, η υπογεννητικότητα, η αύξηση της ανεργίας, με συνεπακόλουθο την μείωση του ενεργού πληθυσμού αλλά και των ασφαλιστικών εισφορών για την υγεία και τον καταμερισμό τους σε συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό, με την ταυτόχρονη κυκλοφορία νέων ιατρικών μηχανημάτων, υψηλής τεχνολογίας, για διαγνωστικούς και θεραπευτικούς σκοπούς, οι νέες θεραπείες, τα νέα φάρμακα, όλα υψηλού κόστους, αποτελούν το μεγάλο άγχος για την επόμενη δεκαετία σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και ιδιαίτερα για την πατρίδα μας.

Πρέπει να εξετάσουμε την ΑΞΙΑ της υγείας ως συνάρτηση των ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ, σε σχέση πάντα με το κόστος και δίνοντας έμφαση στην αποδοτικότητα.

Πρέπει να προσαρμοσθούμε στην πρόοδο της ιατρικής επιστήμης και στην ενσωμάτωση των ωφελημάτων από την επανάσταση στην πληροφορική.

Για τον ασθενή αυτό που μετράει για την επιλογή του και την ικανοποίηση του από το σύστημα υγείας είναι:

  • Ο χρόνος αναμονής
  • Η ποιότητα θεραπείας και η διακοπή εξέλιξης της νόσου
  • Η αποφυγή επαναεισαγωγης και
  • η αποφυγή λοιμώξεων

Η επένδυση στην υγεία πρέπει να αποτελεί στρατηγικό στόχο για ένα σύγχρονο κράτος.

Υγιής πληθυσμός σημαίνει ενεργός πληθυσμός, μείωση των δαπανών για νοσηλευτικές υπηρεσίες, εξάντληση του εργασιακού βίου, αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές αλλά και εργατικό δυναμικό έτοιμο να προσφέρει στην αναπτυξιακή πολιτική της χώρας.

Αλήθεια, έχουμε καταστρώσει ποτέ στην Ελλάδα ένα στρατηγικό σχέδιο για την υγεία;

Όχι, ποτέ.

Όταν όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες βλέπουν, οδεύοντας προς το 2030, τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν και ετοιμάζουν την αντιμετώπιση τους, δεν πρέπει εμείς, Κυβέρνηση και φορείς, να καταστρώσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο της χώρας, για την Δημόσια αλλά και για την Ιδιωτική υγεία, για την επόμενη δεκαετία;

Κυβερνήσεις και Υπουργοί έρχονται και παρέχονται και ο καθένας εφαρμόζει την δικιά του πολιτική, ούτε καν του προκατόχου του, ακόμη και εάν ήταν της ίδιας Κυβέρνησης. Έτσι δεν μπορεί να χαραχθεί πολιτική ούτε φυσικά να δούμε ουσιαστικές και καθοριστικές μεταρρυθμίσεις κοινής αποδοχής.

Πρέπει να προσφέρουμε ποιοτικές δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας, χωρίς ζημία αλλά με θετικό οικονομικό  πρόσημο όπως απαιτούν οι κανόνες της αγοράς αλλά και η κοινή λογική.


Άρα πρέπει να συμπιέσουμε τις τιμές.

Τις τιμές που αποζημιώνει το κράτος τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, τις τιμές που πληρώνει η ασφαλιστικά αγορά, ώστε να έχει τη δυνατότητα για φτηνότερα πακέτα υγείας, τις τιμές που πληρώνει, ως ιδιωτική πληρωμή, ο ασθενής.

Όλα καταλήγουν σε ένα κοινό παρονομαστή, την μείωση από τους παρόχους, ιδιωτικούς και κρατικούς, του κόστους λειτουργίας των.

Βλέπεται, αναφέρω συνεχώς δημόσιους και ιδιώτες παρόχους, δημόσια και ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα και Κλινικές, διότι κάποτε το Δημόσιο θα πρέπει να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, διότι οι ιδιοκτήτες τους, που είμαστε όλοι εμείς οι φορολογούμενοι πολίτες, δεν θα πρέπει να υφιστάμεθα λειτουργική ζημία αλλά να έχουμε ένα λειτουργικό κέρδος.

Πως θα μειώσουμε τα κόστη;

Είναι αυτό εύκολο;

Όχι φυσικά.

Ας κατατάξουμε τα κόστη σε κατηγορίες. Υπάρχει το κόστος προμήθειας εξοπλισμού, αναλώσιμου υλικού και συντήρησης μηχανημάτων, το εργασιακό κόστος και το φορολογικό κόστος.

Θα αναρωτηθούμε,  έχει ίδια αντιμετώπιση ο κάθε πάροχος από τους προμηθευτές του;

Όχι βέβαια και είναι λογικό.

Οι οικονομικοί όροι, οι εκπτώσεις, ο τρόπος πληρωμής και συνεπώς οι τελικές τιμές είναι συνάρτηση της ποσότητας, του χρόνου αποπληρωμής και της συνέπειας στη συνεργασία.

Το εργασιακό κόστος θα πρέπει να επανακαθορισθεί και να λάβει υπόψη και τη σχέση με την αποδοτικότητα καθώς και την μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.

Φορολογικά, πρωτεύον μέλημα μας είναι η μείωση της επιβάρυνσης του ΦΠΑ από 24% σε 13% και του μηδενισμού του για τους αλλοδαπούς ασθενείς, στα πλαίσια της ποθούμενης ανάπτυξης του ιατρικού Τουρισμου.

Έχουμε αναρωτηθεί γιατί ο μεγαλύτερος πελάτης, το κράτος, οι κρατικές δομές, αγοράζουν στις υψηλότερες τιμές της αγοράς; Ο λόγος είναι η δυσλειτουργία του και η αφερεγγυότητα του. Άραγε ποιος εμπιστεύεται σήμερα να κάνει δουλειές με το Δημοσιο;

Ας επανέλθουμε όμως στα κόστη.

Μειώνοντας τα κόστη, μπορούμε να προσφέρουμε χαμηλότερες τιμές, συμπιέζοντας όλη η εμπλεκόμενη αλυσίδα τα ποσοστά κέρδους της.

Για τις Ιδιωτικές Κλινικές μια βάση συνεργασίας θα μπορέσει να αποτελέσει η χρήση των DRG’s που εισήλθαν στην καθημερινότητα μας το 2012 και μετα από 6 χρόνια έχουν πλέον ωριμάσει, έχουν γίνει αποδεκτά σε πολύ μεγάλο βαθμό και μπορούν να αποτελέσουν τη βάση συζήτησης, διαπραγμάτευσης και συνεργασίας.

Δικιά μας θέση, ως Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών, είναι ότι μια τιμολόγηση DRG’s + 20% πολλαπλασιαζόμενο επι 2, που θα συμπεριλαμβάνει και τις αμοιβές ιατρών, είναι μια βιώσιμη λύση συνεργασίας για νοσηλεία σε τρίκλινους θαλάμους.

Φυσικά θα πρέπει να συζητηθούν οι τιμές κάποιων ολίγων DRG’s που δεν μπορούν να καλύψουν το κόστος των ακριβών υλικών τους και που όλοι γνωρίζουμε σε ποια αναφέρομαι.

Θα πρέπει με τον ίδιο τρόπο να λειτουργήσουν και τα Κρατικά Νοσοκομεία.

Εάν το κράτος δεν μπορεί να λειτουργήσει ως επιχειρηματίας τότε δεν θα είναι επιλήψιμο να δοθεί η λειτουργία τους είτε συνολικά ως νοσοκομεία είτε κάποια τμήματα τους στον Ιδιωτικό τομέα. Ας απαλλαχθούμε από ιδεολογικά ταμπού και από τους φόβους του πολιτικού κόστους και ας κοιτάξουμε μπροστά. Πως ο ασθενής θα απολαμβάνει υπηρεσίες αποτελεσματικές, ασφαλείς, άμεσες, τη στιγμή που τις χρειάζεται και όχι μετα από μήνες που μπορεί να έχει αποδημήσει.

Πάνω και πρώτα από όλα η υγεία των συνανθρώπων μας.

Ολοκληρωνοντας τις σκέψεις μου, με συμβάσεις που θα στηρίζονται στις προτάσεις μου, έχουμε ελεγχόμενο κόστος υπηρεσιών υγείας,  που δίνουν την δυνατότητα για προσιτά πακέτα νοσηλείας από τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Η άποψη που έχει ακουσθεί ότι ενδεχόμενα ΣΔΙΤ Ιδιωτικών Ασφαλιστικών Εταιριών και Κρατικών Νοσοκομείων είναι η λύση, διότι θα αναγκάσει τις Ιδιωτικές Κλινικές να μειώσουν τις τιμές τους, θεωρώ ότι είναι ανεφάρμοστη και ουτοπιστική.

Θα απομακρύνουν τον πληθυσμό από την Ιδιωτική ασφαλιστική αγορά διότι θα τους στερήσει την πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες ενώ παράλληλα τα Ιδιωτικά Θεραπευτήρια θα προσανατολισθούν σε άλλες λύσεις διότι δεν θα είναι εφικτή η προσφορά υπηρεσιών τους σε ζημιογόνες τιμές.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 

Σύνδεση



Χρήσιμοι σύνδεσμοι

 

Δημοσιεύσεις