Αναζήτηση Κλινικών

Αναζήτηση για:
Πόλη
Επιλογή Τμήματος

Εξωτερικά Ιατρεία

Πόλη
Επιλογή Τμήματος
Ημέρα εφημερίας

Συνδεδεμένοι χρήστες

Έχουμε 61 επισκέπτες συνδεδεμένους



UEHP News OCTOBER 2013


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Fourth Review – April 2014


EUPOPEAN ECONOMY
The Second Economic Adjustment Programme for Greece- Second Review – May 2013


Health Professional Mobility in a Changing Europe
New dynamics, mobile individuals and diverse responses

Παρουσίαση

Η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών είναι το δευτεροβάθμιο σωματείο-Ομοσπονδία που εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία των Ιδιωτικών Κλινικών που λειτουργούν στην χώρα.

Σκοποί της Ένωσης είναι:

α) Η μελέτη, διαφύλαξη και προαγωγή των επιστημονικών επιδιώξεων και των ηθικών, κοινωνικών, οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των ιδιωτικών κλινικών.

β) Η συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, με σκοπό την ανύψωση της παρεχομένης στάθμης νοσηλείας προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

γ) Η καλλιέργεια του πνεύματος συνεργασίας, συναδελφικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ των Ενώσεων μελών της Ομοσπονδίας.

δ) Η ανύψωση και ενίσχυση της πνευματικής και κοινωνικής στάθμης των μελών των Ενώσεων, που συμμετέχουν στην Ομοσπονδία, συμπεριλαμβανομένης ενδεικτικά και της οργάνωσης διαλέξεων, μορφωτικών ή άλλων κοινωνικών εκδηλώσεων (ανακοινώσεις επιστημονικές, δημοσιεύσεις κ.λπ.).

ε) Η προστασία και προαγωγή των επαγγελματικών, κοινωνικών και οικονομικών συμφερόντων των ιδιωτικών κλινικών της χώρας στα πλαίσια της εξυπηρέτησης του κοινωνικού συνόλου, η επιδίωξη εξεύρεσης και εφαρμογής μεθόδων οικονομικότερης λειτουργίας αυτών με την με κάθε νόμιμο τρόπο μείωση των κάθε είδους δαπανών τους, η ενθάρρυνση της ίδρυσης και της συμμετοχής των μελών της σε προμηθευτικούς, παραγωγικούς, καταναλωτικούς Συνεταιρισμούς, η ίδρυση και λειτουργία σχολών εκπαίδευσης και κατάρτισης προσωπικού κλινικών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

στ) Η εκπροσώπηση των Πρωτοβάθμιων Επαγγελματικών Οργανώσεων (Ενώσεων) – μελών της για την υπογραφή, ύστερα από διαπραγμάτευση, πάσης φύσεως συλλογικών συμβάσεων, που υπάγονται στην αρμοδιότητά της, νοσοκομειακής περίθαλψης, διενέργειας διαγνωστικών εξετάσεων και κάθε μορφής παροχής υπηρεσιών υγείας με κάθε ασφαλιστικό ταμείο και φορέα κοινωνικής ασφάλισης.

Οι Ιδιωτικές Κλινικές:

Προσφέρουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης

Επενδύουμε διαρκώς σε νέο Ιατροτεχνολογικο εξοπλισμό για να προσφέρουμε νέες Διαγνωστικές και Θεραπευτικές μεθόδους στην αντιμετώπιση των ασθενειών

Ισχυρή παρουσία και συμμετοχή στο Ελληνικό Σύστημα Υγείας με 15.000 κλίνες νοσηλείας και απασχόληση 20.000 εργαζομένων

Κτίζουμε το αύριο, οραματιζόμενοι ένα σύγχρονο σύστημα υγείας, υψηλής αποδοτικότητας, άμεσης ανταπόκρισης, ελεύθερης πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες


Τελευταία νέα

Η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών είναι το δευτεροβάθμιο σωματείο-Ομοσπονδία που εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία των Ιδιωτικών Κλινικών που λειτουργούν στην χώρα.


Φωτήλας: Ανοικτά υπέρ των ιδιωτών στην υγεία

news247
Αυγούστου 03 2017 10:47

Ο βουλευτής της Ν.Δ Ιάσονας Φωτήλας, μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7, σημείωσε ότι ο τρόπος για να αποσυμφορηθούν τα δημόσια νοσοκομεία είναι να διοχετευθούν οι ασθενείς σε ιδιωτικές κλινικές

Ανοιχτά υπέρ της ενίσχυσης της ιδιωτικής υγείας, σε βάρος των δημόσιων νοσοκομείων τοποθετήθηκε ο βουλευτής της Ν.Δ Ιάσονας Φωτήλας, εκτιμώντας ότι οι πόροι δεν επαρκούν για τη μεταρρύθμιση στην πρωτοβάθμια υγεία που εισηγείται η κυβέρνηση. Ο βουλευτής της Ν.Δ μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7 χαρακτήρισε ουτοπική την πρόθεση της κυβέρνησης για δημιουργία κέντρου υγείας σε κάθε πόλη, προσθέτοντας ότι αντί η κυβέρνηση να φτιάξει τοπικές μονάδες πρωτοβάθμιας υγείας, θα μπορούσαν να γίνουν συμβάσεις με ιδιωτικά νοσοκομεία και ιδιώτες γιατρούς, προκειμένου όπως είπε να κινηθεί το χρήμα στην οικονομία και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.
Ο κ. Φωτήλας επισήμανε ότι ο τρόπος για να αποσυμφορηθούν τα δημόσια νοσοκομεία είναι να διοχετευθούν οι ασθενείς σε ιδιωτικές κλινικές. Μάλιστα, πριν από λίγο, ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας χρησιμοποίησε στην ομιλία του στη Βουλή απόσπασμα από τις δηλώσεις του στο Ραδιόφωνο 24/7, με στόχο να καταδείξει την προσκόλληση της ΝΔ στους ιδιώτες για τον χώρο της υγείας.

Ο βουλευτής της Ν.Δ σημείωσε ότι τα χρήματα που έχει εξασφαλίσει το υπουργείο υγείας από το ΕΣΠΑ επαρκούν για την κάλυψη μόνο δύο χρόνων του προγράμματος και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να ξεκινήσει το πρόγραμμα των τοπικών μονάδων πρωτοβάθμιας υγείας.
 

Ακομη μια Κλινικη ανεστειλε την λειτουργια της

31/7/2017
Ανεστειλε την λειτουργια της σημερα στη Θεσσαλονικη, υστερα απο δεκαετιες λειτουργιας της, γνωστη Νευρολογικη Κλινικη, εξαιτιας της οικονομικης κρισης, της ελλειψης ρευστοτητας λογω των rebate and clawback και των εξωπραγματικων αποζημιωσεων που καταβαλλει ο ΕΟΠΥΥ.

Μειον 80 κλινες νοσηλειας και αλλοι 60 εργαζομενοι στην ανεργια.....

 

το Video της συζητησης της Βουλης 27.7.2017

http://www.hellenicparliament.gr/userfiles/media/synedriaseis/epitropes-koinonikon-20170727-proi.mp4
 

Νομοσχεδιο για την ΠΦΥ και αλλες διαταξεις -1

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής του, από την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής και με τη στήριξη ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για τη Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Υγείας και Φροντίδας.

Το νομοσχέδιο καταψήφισαν ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ ενώ Ένωση Κεντρώων και Ποτάμι επιφυλάχθηκαν.

Αποφασισμένος να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις για περαιτέρω βελτίωση του νομοσχεδίου που αφορά την πρωτοβάθμια υγεία και φροντίδα, εμφανίστηκε ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός, αφού άκουσε τους επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς που είχαν κληθεί στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ο κ. Ξανθός μίλησε για «ένα προοδευτικό πρόγραμμα στη δημόσια υγεία συνδεδεμένο με την άρση των ανισοτήτων την ισότιμη πρόσβαση και την ποιοτική φροντίδα, που μπορεί να υποστηριχθεί «μόνο από πρόσωπα και πολιτικές δυνάμεις που πιστεύουν στην ισότητα», ενώ χαρακτήρισε «άτοπη την κριτική που δέχεται η κυβέρνηση».

«Η κυβέρνηση πήρε ένα κοινωνικό στρώμα κατεστραμμένο και με τεράστια προβλήματα και δίνει μάχη να εφαρμόσει στη πράξη μεγαλύτερη ισοτιμία και να ενισχύσει την καθολική πρόσβαση των πολιτών. Το στοίχημα παραμένει ανοιχτό», τόνισε και πρόσθεσε: «Αυτό το νομοσχέδιο είναι μια καλή βάση συζήτησης για μια αναγκαία αλλαγή που εκκρεμεί χρόνια και μια θεσμική μεταρρύθμιση που ποτέ δεν επιχειρήθηκε».

Ο κ. Ξανθός, έκανε λόγο για δύο επίπεδα κριτικής που υπάρχουν, απέναντι στις αλλαγές που προωθούνται στο χώρο της δημόσιας υγείας. Το ένα όπως είπε, «είναι αριστερής αντίληψης και υποστηρίζει ότι οι αλλαγές θα επιδεινώσουν την ήδη προβληματική λειτουργία του συστήματος, θα οδηγήσει σε εμπόδια πρόσβασης των πολιτών και ιδιωτικοποίηση του συστήματος και υπάρχει μια άλλη κριτική, που μιλά για άκρατο κρατικισμό ο οποίος εμποδίζει την ελεύθερη επιλογή και δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο στην εξυπηρέτηση των πολιτών».

«Όποιος πιστεύει στην ελεύθερη αγορά και την μη ύπαρξη δημόσιου συστήματος υγείας είναι υποκριτικό να μας επικρίνει», σημείωσε και συνέχισε: «Κάνουμε μια σοβαρή παρέμβαση αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας υγείας, εφικτή ρεαλιστική και οικονομικά υποστηρίξιμη. Αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι εργαλείο περικοπών αλλά αίτημα δεκαετιών. Υπάρχουν μνημονιακές δεσμεύσεις, έχουμε συγκεκριμένο όριο δαπανών στο χώρο της υγείας, εμείς αξιοποιούμε τους ευρωπαϊκούς πόρους για να ενισχύσουμε μια λειτουργία που προσθέτει και δεν αφαιρεί. Είναι μια σημαντική επένδυση που θα υλοποιήσουμε, αξιοποιώντας κοινοτικούς πόρους».

«Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε τους διαιτητές στην αντιπαράθεση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αλλά εμείς είμαστε με το δημόσιο σύστημα υγείας», κατέληξε ο κ. Ξανθός.

https://youtu.be/ZsI0z3q7dvY

 

EU: DO MORE FOR HEALTH


Strengthened cooperation on health in Europe and beyond is one of the cornerstones of UEHP, and it represents an important mean to fulfill a considerable part of our mission, that is enhancing the capacity and capability of health management to deliver high quality healthcare for all.

UEHP President, Dr Paul Garassus and UEHP Secretary General, Ms Ilaria Giannico, are glad to announce that UEHP joined other 38 European organisations as co-signatory of a letter to the European Commission President Jean-Claude Juncker, asking him to reaffirm health as one of the core responsibilities of the EU in the current debate about the future of Europe. This initiative, led by the European Public Health Association and the European Patients Forum, aims to ensure a continued EU action on health, supported by a robust EU health programme under the leadership of a dedicated Directorate in the European Commission.

If you wish to know more about this initiative, please do not hesitate to contact me and visit the campaign website to sign the petition!

You can sign the petition yourself and spread the word on social media using #EU4Health!

 

Πλήρης κατάρρευση ή διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και συμμετοχή σε μια αναπτυξιακή πορεία της χώρας;

NAFTEMPORIKI.GR  Υγεια + Φαρμακο ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Πέμπτη, 13 Ιουλίου 2017 15:22

«Στην Ελλάδα των μνημονίων του 2017 οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας αποτελούν μονόδρομο. Όμως οι οικονομικές δυνατότητες, ως ποσοστό  επί του ΑΕΠ, το οποίο συνεχώς συρρικνώνεται, είναι περιορισμένες. Γι’ αυτό θα πρέπει να γίνουμε ρεαλιστές, μακριά από ιδεοληψίες και  να σχεδιάσουμε τις αλλαγές  με το μικρότερο δυνατό κόστος αλλά με αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα και με ποιότητα».

Του Γρηγόρη Σαραφιανού,
προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών ΠΕΙΚ και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Νοσοκομείων UHEP.

Όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της συνεχούς αύξησης των δαπανών για την υγεία ως συνέπεια της αύξησης του προσδόκιμου ζωής, της γήρανσης του πληθυσμού και της υπογεννητικότητας, της αντιμετώπισης ασθενειών με νέες θεραπείες υψηλού κόστους και νέες διαγνωστικές μεθόδους που απαιτούν συνεχή ανανέωση του ιατρικού εξοπλισμού λόγω της ταχύτατα εξελισσόμενης ιατρικής τεχνολογίας που απαιτούν υψηλές δαπάνες για επενδύσεις.

Ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις του πληθυσμού για ελεύθερη πρόσβαση σε νέες διαγνωστικές μεθόδους, σε νέες θεραπείες, σε ελεύθερη επιλογή ιατρού και θεραπευτηρίου και συγχρόνως τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικοί φορείς της ΕΕ δημιουργούν ένα παζλ που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καλούνται να επιλύσουν.

Στον τομέα της υγείας, οι πολιτικές πρέπει να εξασφαλίζουν την καθολική πρόσβαση σε ποιοτική υγειονομική περίθαλψη, σε αποτελεσματικές και αποδοτικές, ως προς το κόστος, υπηρεσίες υγείας και να ενισχύουν τα δίκτυα κοινωνικής ασφάλισης μέσω μέτρων πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης.

Σε αρκετές χώρες έχει διαπιστωθεί η ανάγκη μεταρρύθμισης των συστημάτων υγείας και μόνο φέτος αρκετά κράτη - μέλη έλαβαν συστάσεις για δραστικές μεταρρυθμίσεις ώστε τα συστήματά τους να ανταποκρίνονται καλύτερα στις προτεραιότητες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Βέβαια τα συστήματα υγείας είναι πολύπλοκα και η καλή λειτουργία τους έχει καθοριστική σημασία για την καλή υγεία των πολιτών της Ε.Ε. Λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβαλλόμενες συνθήκες, τα κράτη-μέλη πρέπει να μεριμνούν ώστε τα συστήματα υγείας να μπορούν να προσαρμόζονται αποτελεσματικά στις ανάγκες των πολιτών, καθώς και να εντοπίζουν και να εφαρμόζουν καινοτόμες λύσεις για την αντιμετώπιση σημαντικών μελλοντικών προκλήσεων, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της υγείας του πληθυσμού τους.

Στην Ελλάδα των μνημονίων του 2017 οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας αποτελούν μονόδρομο. Όμως οι οικονομικές δυνατότητες, ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, το οποίο συνεχώς συρρικνώνεται, είναι περιορισμένες. Γι’ αυτό θα πρέπει να γίνουμε ρεαλιστές, μακριά από ιδεοληψίες και να σχεδιάσουμε τις αλλαγές με το μικρότερο δυνατό κόστος αλλά με αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα και με ποιότητα.

Οι αλλαγές θα πρέπει να στηριχτούν και στους δυο πυλώνες του συστήματος υγείας, τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να ανταγωνισμό, αλλά με συνεργασίες που θα αποφέρουν συνέργειες και οικονομίες κλίμακος.

Χωρίς Δημόσιο Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας είναι ουτοπία, ανεδαφικό και χωρίς πιθανότητες επιτυχίας να σχεδιάσουμε ένα νέο δημόσιο σύστημα λαμβάνοντας υπόψη τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της πατρίδας μας και τα κόστη όχι μόνο της δημιουργίας αλλά και της συντήρησης και ανάπτυξής του τη στιγμή που έχουμε ένα ανεπτυγμένο ιδιωτικό δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με ιδιωτικά ιατρεία και με διαγνωστικά κέντρα τα οποία θα πρέπει να εντάξουμε στο σύστημα και να εκμεταλλευτούμε τις ποιοτικές, αποτελεσματικές και άμεσες υπηρεσίες που προσφέρουν, καλύπτοντας η κοινωνική ασφάλιση το κόστος, που σε κάθε περίπτωση είναι κατά πολύ μικρότερο από την δημιουργία ενός νέου δημόσιου συστήματος ΠΦΥ.

Πρέπει να συνδέσουμε  την έρευνα και την καινοτομία με την επιχειρηματικότητα, να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα  και την παραγωγικότητα, με στόχο τη μετάβαση στην ποιοτική καινοτόμο επιχειρηματικότητα. Εμείς θα πούμε όχι λόγω ιδεοληψιών ή θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε το ανέφικτο κατασπαταλώντας πολύτιμους δημόσιους πόρους και καταστρέφοντας  τον ιδιωτικό τομέα;

Όσο για τη θέσπιση του οικογενειακού ιατρού, που όλες οι μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις επαγγέλλονταν, ας αναρωτηθούμε για τις αιτίες της κατάρρευσης των συστημάτων υγείας των ανεπτυγμένων βόρειων ευρωπαϊκών χωρών, με πρώτο αυτό του Ηνωμένου Βασιλείου.

Στη δευτεροβάθμια περίθαλψη η κατάσταση θυμίζει χώρα με χαρακτηριστικά αναδυόμενης αγοράς.

Όλοι μας έχουμε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι την κατάσταση που επικρατεί και συνεχώς χειροτερεύει. Ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό λόγω συνταξιοδότησης αλλά και λόγω μετανάστευσης στο εξωτερικό, Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών με λίστας αναμονής 6-7 ωρών που μπορούν να αποβούν μοιραίες για ανθρώπινες ζωές, έλλειψη στοιχειώδους αναλώσιμου υγειονομικού υλικού, έλλειψη κλινοσκεπασμάτων, ιματισμού και ειδών ατομικής φροντίδας που θυμίζουν εικόνες νοσοκομείων σε εμπόλεμες περιοχές.

Υπερβολές; Όχι. Απλά μια σκληρή πραγματικότητα. Νοσηλευτές ανά 50 ασθενείς, νοσηλεία που πραγματοποιείται όταν και εάν προλάβουν οι νοσηλευτές και εάν φυσικά υπάρχουν τα φάρμακα, τραυματιοφορείς είδος προς εξαφάνιση, κουδούνια κλήσης νοσηλευτών ανύπαρκτα ή όταν υπάρχουν με ανταπόκριση μετά από πολύωρη αναμονή, που μπορεί να είναι κρίσιμη και τέλος λίστα χειρουργείων μετά από πολλούς μήνες και φυσικά εάν υπάρχουν υλικά επεμβάσεων. Βέβαια με γνωριμίες μπορεί κάπως να μειωθεί και να χειρουργηθείς νωρίτερα, εάν βέβαια επιζήσεις έως τότε.

Στην αντίπερα όχθη, ο ιδιωτικός τομέας δευτεροβάθμιας περίθαλψης, ιδιωτικές κλινικές, διώκεται με ληστρικά μέτρα υποχρεωτικών διά νόμου και μάλιστα αναδρομικής ισχύος, εκπτώσεων σε ύψη που εξαντλούν κάθε ρευστότητα και οδηγούν τη λειτουργία τους σε οριακές συνθήκες, οδηγώντας τους ασθενείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, διότι ο ΕΟΠΥΥ αφενός με τα Claw Back και Rebate σε επίπεδα εξωπραγματικά, παράλογα, της τάξης του 50%-75% και αφετέρου με αυθαίρετες, παράνομες και αδιανόητες ιατρικά ΟΛΙΚΕΣ περικοπές νοσηλειών, κατά τον ιατρικό έλεγχο, μετά από 6-7 μήνες, από την οθόνη ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή από ελεγκτές είτε άλλων επιστημών υγείας (οδοντίατροι, φαρμακοποιοί), είτε από ιατρούς ειδικοτήτων με περιορισμένο επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο και όχι των βασικών ειδικοτήτων, οδηγούν τις κλινικές σε απόγνωση και σε πιθανή μαζική αναστολή λειτουργίας τους επομένους μήνες.

Και όμως οι ιδιωτικές κλινικές δεν λειτουργούν ανταγωνιστικά αλλά συνεργατικά με τα δημόσια νοσοκομεία.
Υπηρεσίες που προσφέρουν τα δημόσια νοσοκομεία στοιχίζουν στον φτωχοποιημενο Έλληνα φορολογούμενο πολίτη πολλαπλάσια από τον ιδιωτικό τομέα.

Και όμως κάποιες υπηρεσίες θα μπορούσαν να παραχωρηθούν στον ιδιωτικό τομέα. Γιατί όχι και το management ολόκληρων δημόσιων νοσοκομειακών μονάδων, περιορίζοντας τα κόστη υγειονομικής περίθαλψης που αναλαμβάνει να καλύψει ο ΕΟΠΥΥ και σε προέκταση ο κρατικός προϋπολογισμός με τις συνεχείς παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με δημόσια νοσοκομεία δυσανάλογα σε αριθμό με τον πληθυσμό της και με χαμηλές πληρότητες αλλά και με πολλές κλινικές της ίδιας ειδικότητας που δημιουργήθηκαν επί όλων των κυβερνήσεων για την εξυπηρέτηση κομματικών υποχρεώσεων.

Ένα νοσοκομείο σε κάθε πρωτεύουσα νομού, ενίσχυση του στόλου του ΕΚΑΒ και των ελικοπτέρων του, άμεση αερομεταφορά από κάθε απομακρυσμένο νησί στο κοντινότερο εξοπλισμένο Γενικό Νοσοκομείο, καμία απόλυση προσωπικού αλλά αντίθετα κάλυψη των κενών με τη μετακίνησή τους σε άλλα νοσοκομεία της ίδιας περιφέρειας και ταυτόχρονα παραχώρηση του management συνολικά Δημόσιων Νοσοκομείων ή μεμονωμένων υπηρεσιών σε ιδιώτες είναι μια πρόταση που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό.

Στο δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης που υποχρεωτικά πρέπει να ακολουθήσουμε για να βγούμε από τα μνημόνια, ο τομέας της υγείας μπορεί να πρωταγωνιστήσει, όπως άλλωστε συνέβη και την δεκαετία 2000-2010.

Στην Ευρώπη οι ιδιωτικές κλινικές προσαρμόζονται στην πρόοδο της ιατρικής επιστήμης και της ιατρικής τεχνολογίας και ενσωματώνουν στη λειτουργία τους την επανάσταση της πληροφορικής, εξελισσόμενες σε smart κλινικές - νοσοκομεία. Αυτό σημαίνει επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, υψηλή ποιότητα υπηρεσιών για τον ασθενή, αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα, άμεση επιστροφή στην εργασία και στην καθημερινή δραστηριότητα.

Πρέπει να συνδέσουμε την έρευνα και την καινοτομία με την επιχειρηματικότητα, να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα, με στόχο τη μετάβαση στην ποιοτική καινοτόμο επιχειρηματικότητα.

Εμείς θα πούμε όχι λόγω ιδεοληψιών ή θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε το ανέφικτο κατασπαταλώντας πολύτιμους δημόσιους πόρους και καταστρέφοντας τον ιδιωτικό τομέα;

Ας κάτσουμε σε ένα τραπέζι, όλοι μαζί, υπουργείο και πάροχοι, καλόπιστα, να χαράξουμε ένα εφαρμόσιμο νέο σύστημα υγείας που θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία.

Η αναγκαία μεταρρύθμιση του Ελληνικού Συστήματος Υγείας δεν μπορεί να περιμένει


 

ΕΟΠΥΥ: Πληρώνει με ΚΕΝ πάθησης και όχι με το ειδικό νοσήλιο που υπάρχει για τις ΜΕΘ

Κλινικάρχης, για ασθενή του που νοσηλευόταν σε ΜΕΘ και με βάση το νοσήλιο βγήκε έξοδο της τάξεως των 7.000 ευρώ, ενημερώθηκε από τον δημόσιο οργανισμό ότι θα πληρωθεί με 200 ευρώ.

Δημοσίευση: 2 Αυγούστου 2017

Γράφει: Καραγιαννοπούλου Δέσποινα
Επιχειρηματικό Ρεπορτάζ Υγείας

Με ΚΕΝ πάθησης και όχι με το ειδικό νοσήλιο που υπάρχει για τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας στις ιδιωτικές κλινικές πληρώνει το τελευταίο δίμηνο ο ΕΟΠΥΥ, μας αποκαλύπτει επιχειρηματίας που λειτουργεί μονάδα.

Και επειδή τα νούμερα έχουν την δύναμη της εικόνας, αξίζει να αναφερθεί ότι όταν μιλάμε για ΚΕΝ πάθησης (σε ιδιωτική κλινική) αυτό μπορεί να είναι μεταξύ 20-30 ευρώ. Από την άλλη, το νοσήλιο στις ΜΕΘ (ιδιωτικές κλινικές) είναι για τις 3 πρώτες ημέρες 700 ευρώ (κάθε μία), από την 4η μέρα μέχρι και την 15η μέρα, το έξοδο είναι 500 ευρώ και από την 16η μέρα και μετά κατεβαίνει στα 350 ευρώ.

Ο συγκεκριμένος, μας μιλά για την περίπτωση που του έτυχε με ασθενή του ο οποίος νοσηλευόταν σε ΜΕΘ για 13 ημέρες και με βάση το νοσήλιο βγήκε ένα έξοδο της τάξεως των 7.000 ευρώ. Αντί αυτού ενημερώθηκε από το δημόσιο οργανισμό ότι θα πληρωθεί με 200 ευρώ. Όπως μας ανέφερε, κανονικά και μετά από τις περικοπές (clawback και rebate) θα έπρεπε να λάβει 3.500 ευρώ και όχι 200 ευρώ.

Για τις περικοπές αυτές, ο ίδιος έχει ζητήσει συνάντηση με την ηγεσία του ΕΟΠΥΥ αλλά και του Υπουργείου Υγείας, καθώς ανάλογες αδιανόητες περικοπές έχουν υποστεί και άλλοι επιχειρηματίες που λειτουργούν κλινικές στο Κολωνάκι, στο Αγρίνιο και στην Πάτρα. Το θέμα είναι ότι πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση στα τιμολόγια ΜΕΘ που έχουν πετσοκόψει, μας λέει η πηγή μας, καθώς με μαθηματική ακρίβεια θα δούμε άμεσα λουκέτα, όσα και τα δάχτυλα του ενός χεριού.

Αναρωτιέται δε η πηγή μας, πώς με μία τέτοια λογική το κράτος θα ζητήσει επιπλέον ΜΕΘ στο μέλλον, καθώς ως γνωστόν πολλές Μονάδες Εντατικής Θεραπείας στα δημόσια νοσοκομεία υπολειτουργούν ή απλά δεν λειτουργούν καθόλου. Σέ σύνολο 10.000 κλινών που διαθέτουν οι ιδιωτικές κλινικές, οι ΜΕΘ (περιλαμβάνονται και οι Μονάδες Εντατικής Νεογνών) φθάνουν τις 150.

 

Εφαρμογή μηχανισμού αυτόματων επιστροφών (clawback) έτους 2014, δαπανών νοσηλείας ιδιωτικών κλινικων

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 28 Ιουλίου 2017 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ  Αρ. Φύλλου 2638/28-7-2017

Αποφασίζουμε: Οι υπ’ αριθμ. Γ3γ/οικ. 96176/4-11-2014 (Β΄ 3040) και Γ3γ/65273/15-09-2015 (Β΄ 2036) υπουργικές αποφάσεις παύουν να ισχύουν. Τα ποσά αυτόματης επιστροφής (clawback) του έτους 2014 για την κατηγορία παρεχόμενης υπηρεσίας υγείας «Υπηρεσίες Νοσηλείας Ιδιωτικών Κλινικών» υπολογίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 100 του ν. 4172/2013 και ειδικότερα ως βάση υπολογισμού του ποσού επιστροφής που αντιστοιχεί,ανά μήνα, σε κάθε συμβεβλημένο πάροχο χρησιμοποιείται ο μηνιαίος λογαριασμός που αυτός υποβάλλει στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., έναντι των παρεχόμενων, για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, υπηρεσιών υγείας στους ασφαλισμένους του. Το ποσό επιστροφής υπολογίζεται στη βάση της διαφοράς ανάμεσα στην προϋπολογισμένη και την πραγματική δαπάνη, μετά την αφαίρεση τυχόν επιστροφών (rebates), εκπτώσεων και μη αποδεκτών δαπανών.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 11 Ιουλίου 2017
Ο Αναπληρωτής Υπουργός
ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ

Με την αποφαση αυτη καταργουνται οι Υπουργικες Αποφασεις του υπηρεσιακου Υπουργου Υγειας κου Δημοπουλου και του κου Βοριδη με τις οποιες καθιερωθηκε ΜΟΝΟ για το 2014 ο υπολογισμος του clawback με εναν αδιαφανη και διαβλητο αλγοριθμο που ειχε ως συνεπεια οι καταλογισμοι clawback στις Κλινικες να φτασουν εως το 95% διοτι αποδειξαμε με στοιχεια της ΕΛΣΤΑΤ οτι οι συντελεστες του αλγοριθμου ηταν λανθασμενοι.

Ευχαριστουμε τον Προεδρο του ΕΟΠΥΥ κο Μπερσιμη που ικανοποιησε το δικαιο αιτημα μας για διαφανεια και εισηγηθηκε θετικα στο ΔΣ και τον Αν. Υπουργο Υγειας κο Πολλακη που υπεγραψε την Υπουργικη αποφαση για υπολογισμο με τροπο δικαιο, μεσα στην αδικια της εφαρμογης, των αναγκαστικων εκπτωσεων.

 

Η εισηγηση του Προεδρου της ΠΕΙΚ στην Επιτροπη Κοινωνικων Υποθεσεων της Βουλης 27.7.2017

Προς

Αξιότιμους

  • Πρόεδρο Επιτροπής Κοινωνικών

Υποθέσεων κο Νίκο Μανιό

  • Υπουργό Υγειας

Κο Ανδρέα Ξανθό

  • Αν. Υπουργό Υγειας

Κο Παύλο Πολλακη

  • κκ Βουλευτές της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων

Αθηνα, 27/7/2017

 

Παρατηρήσεις

επι του Σχεδίου Νόμου

« ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

 

Κύριε Πρόεδρε

Κύριοι Υπουργοί

Κύριοι Βουλευτές

Η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών εκπροσωπεί τις Ιδιωτικές Κλινικές ως Δευτεροβάθμιο σωματείο – Ομοσπονδία του Κλάδου.

Οι παρατηρήσεις μας εστιάζονται σε 3 άρθρα του Σχεδίου Νόμου, στα άρθρα 19, 30 και 49 και παρακαλούμε θερμά όπως γίνουν δεκτές από την Επιτροπή σας.

 

Ειδικότερα:

  1. Άρθρο 19, παραγρ. 2: αναφέρει ότι οι ΤΟ.Μ.Υ παραπέμπουν κατά προτεραιότητα στα Νοσοκομεία αναφοράς εντός της οικείας Υ.Πε., με τα οποία είναι διασυνδεδεμένα, τους λήπτες υπηρεσιών υγείας για περαιτέρω διάγνωση, παρακολούθηση, θεραπεία ή νοσηλεία. Αν υπάρχει αντικειμενική αδυναμία για κάλυψη σε υπηρεσίες υγείας από το Νοσοκομείο τότε οι Το.Μ.Υ παραπέμπουν τους λήπτες υπηρεσιών υγείας σε συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ παρόχους, συνεπώς και Ιδιωτικές Κλινικές.

Με το άρθρο αυτό στερούμε από τον ασθενή συνάνθρωπο μας το αναφαίρετο δικαίωμα του, αυτό της ελεύθερης επιλογής ιατρού και Θεραπευτηρίου, που επιλέγει, αποκλειστικά και μόνο, λόγω της εμπιστοσύνης του για άμεση, αποτελεσματική και με ασφάλεια αποκατάσταση του προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζει.

Επιλέγει Ιδιώτη Ιατρό και Θεραπευτηριο παρότι γνωρίζει ότι θα επιβαρυνθεί οικονομικά, σε σχέση με το Δημοσιο νοσοκομείο, σε μια περίοδο οικονομικής δυσκολίας για όλους.

Οι ιδιωτικές Κλινικές, εξαπλωμένες σε όλη την Ελλάδα, δεν νοσηλεύουν πλούσιους, βιομήχανους, εφοπλιστές, επιχειρηματίες αλλά ασθενείς μας είναι οι γείτονες μας της διπλανής πόρτας, εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, σπουδαστές και πολλές φορές ανασφάλιστοι, άνεργοι.

Μην τους στερήσουμε αυτό το δικαίωμα, το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής λόγω εμπιστοσύνης για την αποκατάσταση του πολυτιμότερου αγαθού, αυτού της υγείας.

 

  1. 2. Άρθρο 30, Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας.

Α. παραγρ. 7β: Οι ΜΗΝ ως τμήματα ιδιωτικών Κλινικών αναπτύσσονται σε γενικές κλινικές οι οποίες διαθέτουν κατ’ ελάχιστον παθολογικό, καρδιολογικό και χειρουργικό τμήμα.

Είμαστε σύμφωνοι. Όμως θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τις Ειδικές Κλινικές, π.χ. Οφθαλμολογικές Κλινικές, που επιθυμούν να αναπτύξουν ΜΗΝ της ειδικότητας τους. Θα πρέπει να τους επιτραπεί.

Στην παράγραφο αυτή δεν διευκρινίζεται πως και εάν επηρεάζεται ο συνολικός αριθμός κλινών της Κλινικής αλλά και της αντίστοιχης ειδικότητας από την δημιουργία ΜΗΝ.

Πρόταση μας είναι η δημιουργία ΜΗΝ κάποιας ειδικότητας σε Ιδιωτική Κλινικη να μην απαιτεί αύξηση κλινών αλλά να χαρακτηρίζονται κάποιες κλίνες της ειδικότητας ως κλίνες ΜΗΝ και φυσικά ο συνολικός αριθμός κλινών να παραμένει ανεπηρέαστος.

 

Β. παραγρ. 7γ: οι αυτοτελείς ιδιωτικές ΜΗΝ εντάσσονται στους φορείς ΠΦΥ και ως εκ τούτου έχουν εφαρμογή οι απαλλαγές του άρθρου 22 του Ν. 2859/2000 (ΦΕΚ Α 248).

Είμαστε τελείως αντίθετοι. Η διενέργεια χειρουργικών πράξεων και η νοσηλεία χωρίς διανυκτέρευση δεν μπορεί να χαρακτηρίσει μια Μονάδα υγείας ως ΠΦΥ. Δηλαδή η μόνη διαφορά, αυτή της διανυκτέρευσης του ασθενή, χαρακτηρίζει την Κλινικη ως Μονάδα Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης;;

 

Οι ανεξάρτητες ΜΗΝ είναι Μονάδες Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης διότι ακόμη και ο έλεγχος τους όπως προβλέπεται στο άρθρο 30, παραγρ. 11.2, θα διενεργείται από την Επιτροπή του άρθρου 4 του ΠΔ 247/1991 (Α’93) που αφορά τις Ιδιωτικές Κλινικές και όχι από τους Ιατρικούς Συλλόγους που ελέγχουν και χορηγούν άδειες λειτουργίας ιατρείων και Διαγνωστικών Κέντρων.

Η ένταξη τους στην ΠΦΥ και η απαλλαγή τους από το ΦΠΑ 24% στο οποίο εντάσσονται οι ΙΔΙΕΣ ιατρικές πράξεις – χειρουργεία που πραγματοποιούνται στις Κλινικές, αποτελεί στρέβλωση του ανταγωνισμού και αντίκειται στην κοινοτική οδηγία 2006/112/ΕΚ περί όμοιας φορολογικής μεταχείρισης ίδιων ή παρόμοιων υπηρεσιών.

Η ΠΟΛ 1100 24-6-2010 σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3842/23-4-2010 (ΦΕΚ Α 58Α) Άρθρα  59 και 22, διευκρινίζει ότι χειρουργικές επεμβάσεις για τις οποίες ΔΕΝ απαιτείται διανυκτέρευση, υπάγονται στον φόρο με τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ.

Ακόμη θα πρέπει να προβλεφθεί η έκδοση ΚΥΑ των Υπουργείων Οικονομικών και Υγειας για υποχρέωση των ανεξάρτητων ΜΗΝ στην ετήσια υποβολή καταστάσεων αμοιβών των ιατρών που αντικατέστησαν τα παλιά μεριδολογια, όπως υποβάλουν οι Ιδιωτικές Κλινικές.

 

Γ. παραγρ. 11: προβλέπονται διαφορετικά παράβολα για την ίδρυση ανεξάρτητης ΜΗΝ και ΜΗΝ Ιδιωτικής Κλινικής.

Θα πρέπει να μην προβλέπεται παράβολο για τις Κλινικές διότι ήδη επιβαρύνονται με παράβολο ανά κλίνη νοσηλείας.

Αλλιώς να εξισωθεί το παράβολο στα 500€ και να αφορά το σύνολο των ΜΗΝ που θα αναπτύξει μια κλινικη, ανεξάρτητα του αριθμού ειδικοτήτων.

 

  1. 3. Άρθρο 49, προμήθεια φαρμάκων από ιδιωτικές κλινικές

Προβλέπεται η χρέωση των φαρμάκων από τις Κλινικές σε Νοσοκομειακή Τιμή (που αποτελεί την τιμή αγοράς) + 5% + ΦΠΑ (24% αντί του 6% που έχουν ενταχθεί τα φάρμακα των φαρμακείων).

Με την ρύθμιση αυτή, εάν σκεφτεί κανείς ότι 5% είναι το υποχρεωτικό REBATE προς τον ΕΟΠΥΥ, τότε απομένει μηδενικό μικτό κέρδος. Εάν υπολογίσουμε και το CLAW BACK, που ανέρχεται σε 45-50%, τότε έχουμε μια αρχική ΖΗΜΙΑ 45-50%, στην οποία θα πρέπει να προσθέσουμε το λειτουργικό κόστος (μισθοδοσία Φαρμακοποιού και Βοηθού, κόστος μείωσης τιμών των διατηρούμενων αποθεμάτων για ασφαλή και αδιάλειπτη λειτουργία όλων των τμημάτων) τότε το μικτό κέρδος οδηγεί σε ζημιά 70-75% από την λειτουργία των Φαρμακείων εντός των Κλινικών. Γιατί;;;;


Προτείνουμε η χρέωση να επανέλθει σε Χοντρική Τιμή + 3% +ΦΠΑ 6%, όπως προβλεπόταν στο άρθρο 27, παραγρ. 2, του ν. 3846 (ΦΕΚ Α 66 11-5-2010) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών και την υποβολή ξεχωριστού τιμολογίου στον ΕΟΠΥΥ, σε ξεχωριστό υπο-κωδικο που να μην προβλέπει Rebate and Claw Back.

 

Ακόμη, στο ίδιο άρθρο, προβλέπεται η πρόσληψη φαρμακοποιού για την λειτουργία των χώρων αποθήκευσης φαρμάκων για κλινικές δυναμικότητας μέχρι 60 κλίνες. Επειδή το κόστος θα είναι δυσβάστακτο για αυτές τις Κλινικές προτείνουμε για κλινικές κάτω των 40 κλινών η πρόσληψη πτυχιούχου Βοηθού Φαρμακείου.

 

Κύριε Πρόεδρε

Κύριοι Υπουργοί

Κύριοι Βουλευτές

Ελπίζοντας ότι οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις μας θα γίνουν αποδεκτές και θα γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις του σχεδίου νόμου, διότι οι Κλινικές δεν αποτελούν ανταγωνιστές αλλά συνεργάτες της Δημόσιας περίθαλψης, στα πλαίσια του Εθνικού συστήματος υγείας, με μοναδικό σκοπό την άμεση αποκατάσταση της υγείας των συνανθρώπων που μας επιλέγουν.

Με τιμή

Για την Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών

Γρηγόρης Σαραφιανός

Πρόεδρος ΔΣ

 

Συνεδριαση της Επιτροπης Κοινωνικων υποθεσεων της Βουλης

26/7/2017

Συνεδριαζει αυριο το πρωι απο τις 10.00 εως τις 15.00 η Επιτροπη Κοινωνικων Υποθεσεων της Βουλης με θεμα το Σχεδιο Νομου για την Πρωτοβαθμια Φροντιδα Υγειας και αλλα θεματα του Υπουργειου Υγειας.
Τα θεματα που ενδιαφερουν τις Ιδιωτικες Κλινικες ειναι τα προβληματα που δημιουργει η καθιερωση οικογενειακου ιατρου στην ελευθερη προσβαση και επιλογη Ιδιωτη Ιατρου και Ιδιωτικης Κλινικης, η λειτουργια των Μοναδων Ημερησιας Νοσηλειας ειτε ως αυτοτελεις μοναδες ειτε ειντος των Κλινικων, η υποχρεωση των Κλινικων κατω των 60 κλινων στην προσληψη πτυχιουχου Φαρμακοποιου και η καθιερωση ως τιμης πωλησης των φαρμακων απο τα φαρμακεια των κλινικων με ποσοστο κερδους 5%.

Η Βουλη των Ελληνων προσκαλεσε τον Προεδρο της Πανελληνιας Ενωσης Ιδιωτικων Κλινικων να παραβρεθει στην συνεδριαση και να εκφρασει τις αποψεις, τις θεσεις των Ιδιωτικων Κλινικων στα αρθρα του Νομοσχεδιου.

ΑΥΡΙΟ ΠΕΜΠΤΗ 27/7/2017 στις 10 το πρωι. Πιθανως θα υπαρχει τηλεοπτικη καλυψη απο την τηλεοραση της Ελληνικης Βουλης.

https://youtu.be/ZsI0z3q7dvY

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ Π.Φ.Υ.

22/7/2017

Συζητειται την ερχομενη ΤΡΙΤΗ στην αρμοδια Επιτροπη της Βουλης το νομοσχεδιο για την Π.Φ.Υ στο οποιο περιλαμβανονται αρθρα που αφορουν τις Ιδιωτικες Κλινικες.

Το σχεδιο νομου σταλθηκε ηδη στα μελη μας και αναμενουμε ΑΜΕΣΑ τις παρατηρησεις - προτασεις τους ωστε να παρουσιασουμε τις αποψεις μας τεκμηριωμενα και ολοκληρωμενα.

Αναμενοντας ΑΜΕΣΑ τα email σας.

 

Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τις ιδιωτικές κλινικές – Ομάδα εργασίας στο υπουργείο Υγείας

iatronet.gr
Γράφει: Καραγιώργος Δημήτρης

Σε αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ιδιωτικών κλινικών προχωρεί το υπουργείο Υγείας.

Με απόφαση του γενικού γραμματέα Γιώργου Γιαννόπουλου, συγκροτήθηκε εξαμελής ομάδα υπηρεσιακών παραγόντων, η οποία θα εισηγηθεί τις παρεμβάσεις στην πολιτική ηγεσία. Επικεφαλής της ομάδας είναι η υπάλληλος της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας του υπουργείου Λαμπρινή πολίτη, ενώ στην ομάδα μετέχει και ο ορθοπεδικός Ανδρέας Στεφόπουλος, ως εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ).

Οι παρεμβάσεις έρχονται σε μία εποχή κατά την οποία οι ιδιωτικές κλινικές έχουν υποστεί σημαντικές απώλειες εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών (ΠΕΙΚ), τα τελευταία έξι χρόνος έχουν κλείσει σε ολόκληρη τη χώρα περίπου 40 θεραπευτήρια, από τις 190 μικρές και μεσαίες κλινικές. Οι ιδιοκτήτες των κλινικών καταγγέλλουν πως το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη κίνησης, αλλά τα πολύ χαμηλά ποσά με τα οποία αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ τις νοσηλείες των ασφαλισμένων του και οι λοιπές επιβαρύνσεις (clawback). Η εκτίμηση είναι πως κάθε κλινική σηκώνει ένα τεράστιο βάρος, με αποτέλεσμα το 60% των υπηρεσιών να παρέχει τελικά δωρεάν.

Κόστος Οι μελέτες δείχνουν πως οι υψηλές προδιαγραφές γύρω από κτιριακές υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό και τη σύνθεση προσωπικού των κλινικών, όπως διατυπώνονται στο Προεδρικό Διάταγμα 517/91, προκαλούν υψηλό κόστος ιδιαίτερα για τις κλινικές μικρής δυναμικότητας.

Πρόσφατη ανάλυση της ICAP δείχνει πως η συνολική αγορά των ιδιωτικών υπηρεσιών Υγείας (βάσει αξίας) παρουσίασε μείωση της τάξης του 2% το 2016 σε σχέση με το 2015. Κατά κατηγορία, μείωση της τάξης του 3% εμφανίζουν τα συνολικά έσοδα των διαγνωστικών κέντρων και κέντρων αιμοκάθαρσης. Η αγορά των μαιευτικών - γυναικολογικών κλινικών εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 2,5% περίπου, ενώ η αγορά των κλινικών (γενικές, ειδικές) μειώθηκε με ποσοστό περίπου 2,5%. Απώλειες Απώλειες καταγράφονται και για την υποκατηγορία των νευροψυχιατρικών κλινικών, το μέγεθος αγοράς των οποίων μειώθηκε κατά 8% περίπου την περίοδο 2016/15. Οι κλινικές αποσπούν το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς των ιδιωτικών υπηρεσιών Υγείας, το οποίο εκτιμάται στο 60% περίπου για το 2016. Οι μαιευτικές κλινικές συγκεντρώνουν περίπου το 16% των συνολικών εσόδων, ενώ το υπόλοιπο 24% μοιράζονται τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα – κέντρα αιμοκάθαρσης. Οι γενικές κλινικές αντιπροσωπεύουν μερίδιο της τάξης του 80%, οι νευροψυχιατρικές κλινικές μερίδιο 7%, οι κλινικές αποκατάστασης μερίδιο 8% και το υπόλοιπο μοιράζονται οι ειδικές, μικτές και άλλες κατηγορίες κλινικών.

 

Σύνδεση



Χρήσιμοι σύνδεσμοι

 

Δημοσιεύσεις